Εκπαιδευτικό Προγραμμα
" Αντίο Θυμέ "
"Αντίο Θυμέ"
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Διαχείρισης Θυμού – Επίλυσης Συγκρούσεων με τίτλο: “Αντίο θυμέ”, απευθύνεται στη γνωστική, κοινωνικο-συναισθηματική και ηθική ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων, με σκοπό τη βελτίωση της καθημερινής συμπεριφοράς τους, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη προσαρμοστικών δεξιοτήτων, το διάλογο, τη συνεργασία, καθώς και την ανάληψη ευθύνης σε κοινωνικές καταστάσεις της καθημερινής ζωής.
Στοχεύει να βοηθήσει τους μαθητές- μέσω της βιωματικής συμμετοχής και αλληλεπίδρασης – να εκπαιδευτούν στην καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων, να μάθουν τεχνικές για τη διαχείριση του θυμού τους και για την ειρηνική επίλυση των πιθανών συγκρούσεων, προωθώντας την αποτελεσματική ομαδική συνεργασία και προσεγγίζοντας με βιωματικό τρόπο τις έννοιες των συναισθημάτων, των δικαιωμάτων, του σεβασμού της διαφορετικότητας, της συνδιαλλαγής και της αλληλεγγύης.
Ειδικότερα, ανάμεσα στους στόχους του συγκεκριμένου ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος, διακρίνουμε τη(ν):
- Διερεύνηση, κατανόηση και αντιμετώπιση των δυσλειτουργικών μοντέλων συμπεριφοράς και σκέψης.
- Ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
- Εκπαίδευση στην αναγνώριση, διαχείριση και έκφραση των συναισθημάτων.
- Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του παιδιού/εφήβου.
- Υιοθέτηση εποικοδομητικών και πιο αποτελεσματικών συμπεριφορών στη διαχείριση συγκρουσιακών καταστάσεων.
- Αποκατάσταση των διαταραγμένων διαπροσωπικών σχέσεων.
- Παροχή γνώσης στους μαθητές, με σκοπό την ενδυνάμωση, την φροντίδα αλλά και την μελλοντική πρόληψη παρόμοιων δυσκολιών.
Σε προγενέστερες εφαρμογές του προγράμματος οι μαθητές δήλωσαν ότι:
- Δένονται ως ομάδα, μαθαίνουν να συνεργάζονται, να σέβονται τη διαφορετικότητα των άλλων και να επικοινωνούν καλύτερα μεταξύ τους.
- Γίνονται πιο επιδέξιοι να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους.
- Γίνονται πιο ικανοί να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων.
- Νιώθουν ότι ελέγχουν περισσότερο το θυμό τους.
- Νιώθουν ότι μπορούν να διαχειρίζονται καλύτερα έναν τσακωμό, αναλαμβάνοντας την ευθύνη που τους αναλογεί.
- Ενισχύεται η ικανότητά τους να μπαίνουν στη διαδικασία του διαλόγου και μιας συμπεριφοράς αυτο-υποστηρικτικής, προκειμένου να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους, αντί να προβαίνουν στην εκδήλωση μιας επιθετικής πράξης.